Wednesday, November 7, 2012

רוחב היריעה


רוחב היריעה

המושג "רוחב היריעה" נמצא בשימוש רב בתוכנית הפשטות שבאלוהות. החלטתי לתת המחשה וויזואלית שתאפשר מפתח עמוק יותר להבנת והפנמת המושג. אך תחילה הייתי רוצה להביא מספר ציטוטים לשימוש במושג זה.

במאמר "לצאת מהסיפור – המעבר לאנושיות חדשה" שפורסם ב – 14/1/2012 ע"י נילי בכר מופיעה הפסקה הבאה: "כאשר באה הליבה המרכזית והביאה את הערך העליון לעידן החדש: "תוקף פעיל במאור פנים", הרי, שהביאה ערך, שרוחב היריעה שלו הינו עצום ונפרש על פני אספקטים רבים.
במאמר "פתיחת הפורטל הראשי בעולם ארץ" שפורסם ב- 29/12/2011 ע"י נילי בכר מופיעות הפסקאות הבאות:

"האתגר של התקופה האחרונה הוא להצליח, בכל רגע הווה נתון, לבחור במטריצה הגבוהה, שיש בה בהירות רגשית ומחשבתית, ראיה ומחשבה אחדותית, אהבה, ענייניות, מהירות תגובה ותנועה שאין בה פזיזות אך יש בה מוליכות, גמישות, תרגול תקשורת מגוונת בין שונים שאין בה את הפסילה ויש בה את הרצון הטוב ומוכנות להסתייע זה בזה מתוך ההבנה כי מתוך שיתוף פעולה ניתן לו לאדם להיחשף לרוחב יריעה גדול הרבה יותר."
פסקה נוספת:

"והיינו אומרים, כי אותו מפתח, אנו נתאר אותו באותה סכימה אשר תיארנו, מכיוון, שהיריעה הינה רחבה ואותו זמן ליניארי שלכם הינו כזה קצוב. משמע, היינו אומרים, כי כאשר נבוא ונבקש להמחיש לכם את המעבר מבין ממדיות וקוונטיות לאותה ליניאריות, הרי, שאותו מרחבים שפורטל מציע הינם מרחבים רחבים עד מאוד. אשר אותה מגבלה ליניארית אנושית שלכם, הינה כזו אשר טרם יצרה את הגישה המלאה לאותם מפתחות ופתיחתם והרחבתם."

ברור אם כן שרוחב היריעה הנו מושג שקשה מאוד לבן אנוש, הממוסך מהליבה המרכזית, להבין במלוא המשמעות. למעשה המושג עצמו מתרחב גם כן ככל שאנחנו נחשפים יותר לאור ישיר.
הקטע הקצר שבחרתי להביא נלקח מתוך הסרט "גברים בשחור 3" שבה קיימת דמות המסוגלת לראות רוחב יריעה רחב מאוד. קטע זה לדעתי שופך אור על המשמעות של המושג "רוחב היריעה" בצורה שמאפשרת פרימה וויזואלית נוספת.

צפייה מהנה!

No comments:

Post a Comment